W sobotę 19 maja 2018r. na ulicach naszego pięknego miasta można było zauważyć spacerującą grupę uczniów ze Szkoły Podstawowej Nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Mławie. Uczniom towarzyszyli rodzice, rodzeństwo i opiekunowie.
Spotkanie odbyło się w ramach realizowanej w szkole innowacji pedagogicznej. Uczniowie klasy drugiej gimnazjum, realizując projekt edukacyjny wytyczyli i opisali pieszą wycieczkę po naszym mieście dla swoich młodszych koleżanek i kolegów z klasy 4. Celem spaceru było zapoznanie młodszych uczniów z historią naszego kraju i Mławy na przestrzeni ostatnich 100 lat.
Wycieczkę zaczęliśmy w Parku Miejskim przy pomniku Marszałka Józefa Piłsudskiego. Poznaliśmy historię parku i obiektów, jakie się w nim znajdują. Następnie przeszliśmy pod Pomnik Pomordowanym Nauczycielom znajdujący się przy ulicy Reymonta. Później poznaliśmy historię Miejskiej Biblioteki Publicznej im. Bolesława Prusa i Muzeum Ziemi Zawkrzeńskiej. Kolejną atrakcją był rynek miejski z Ratuszem, kościołem św. Trójcy, pomnikiem św. Wojciecha i zabytkowymi kamieniczkami.
Ulicą 18 Stycznia dotarliśmy do cmentarza parafialnego. Zwiedziliśmy wzgórze cmentarne z kościołem Św. Wawrzyńca, a następnie oddaliśmy hołd żołnierzom POW, żołnierzom poległym w wojnie 1920r. oraz ofiarom katyńskim.
Wszystkim uczestnikom spotkania bardzo podobała się wycieczka. Obiecaliśmy sobie, że jesienią spotkamy się na kolejnej, dłuższej.
Wszystko, czego się dotąd nauczyłeś,
zatraci sens, jeśli nie potrafisz znaleźć zastosowania dla tej wiedzy.
(Paulo Coelho)
W kwietniu i maju br. wszystkie trzy klasy SP nr 2: 0a, 0b i 0c udały się z wizytą do mławskiej jednostki straży pożarnej. Celem wyjścia było poznanie pracy strażaków.
W trakcie spotkania dzieci dowiedziały się ciekawostek związanych z zachowaniem bezpieczeństwa w czasie: pożaru, burzy, wypadku i przypomniały sobie, w jakich okolicznościach należy wzywać tę służbę. Utrwaliły numer telefonu do Straży Pożarnej - 998 wraz z numerem alarmowym – 112. Miały także możliwość obejrzenia wozów strażackich. Przedszkolaki przez chwilę, poczuły się jak prawdziwi strażacy, przymierzając hełm strażacki i umundurowani
Wizyta ta na długo pozostanie w ich pamięci, gdyż poznali zawód trudny i niebezpieczny, ale bardzo potrzebny. Zdobyta wiedza na pewno zaprocentuje w przyszłości.
Nicolas Napierski uczeń Klasy IV Szkoły Podstawowej nr 2 im. Mikołaja Kopernik zajął I miejsce wśród uczniów klas czwartych w międzyszkolnym konkursie z języka angielskiego „English Masters” zorganizowanym przez Katolicką Szkołę Podstawową w Mławie.
W konkursie wzięli udział przedstawiciele wszystkich mławskich szkół podstawowych.
Nicolas świetnie poradził sobie na etapie szkolnym a także i międzyszkolnym, w którym zdobył 35 punktów na 48. Nie bez znaczenia jest fakt, że uczniowie klas czwartych, piątych i szóstych pisali ten sam test.
Jesteśmy dumni z Nicolasa i życzymy mu dalszych sukcesów w konkursach z języka angielskiego i nie tylko.
Dziesiątego maja dziewczęta należące do Klubu Przyjaciół Biblioteki przygotowały przedstawienie pod tytułem „Smerfy”. Tego dnia zaproszenie na występ przyjęły wszystkie grupy przedszkolne oraz klasa Ia. Czytelnia zamieniła się w smerfną wioskę, a uczennice klas czwartych w niebieskie stworki. Nie mogło zabraknąć Gargamela i jego kota Klakiera oraz zakochanej w Gargamelu wiedźmy - Hogaty.
Dziewczęta zagrały doskonale, o czym mogą świadczyć brawa, którymi zostały obdarowane. Na zakończenie wszystkie dzieci zrobiły sobie pamiątkowe zdjęcia ze Smerfami.
„Kiedy śmieje się dziecko,
śmieje się cały świat.”
J. Korczak
Poniedziałek, 7 maja był dla najmłodszych uczniów Szkoły Podstawowej nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Mławie niezwykle wyjątkowy. W tym dniu dokonano uroczystego otwarcia placu zabaw. Zaproszenie na uroczystość przyjęli: burmistrz Miasta Mława Sławomir Kowalewski, zastępca burmistrza Janina Budzichowska, sekretarz Miasta Mariusz Szczechowicz, skarbnik Miasta Justyna Lewandowska, przewodniczący Rady Miasta Leszek Ośliźlok oraz Radni Miasta Mława, dyrektor Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Mławie Dorota Kaczorek-Magdalińska, dyrektor Powiatowej Stacji Sanitarno - Epidemiologicznej w Mławie Ewa Sztuba, przewodnicząca Rady Rodziców Grażyna Kujawska.
Po powitaniu przybyłych gości, rodziców i dzieci przez prowadzących imprezę Katarzynę Perzyńską i Adama Sztolsztejnera, głos zabrała pani dyrektor Romana Olszewska, która w imieniu dzieci podziękowała za tak wspaniały gest skierowany w stronę najmłodszej społeczności naszej szkoły. Dzięki okazanej życzliwości oraz finansowemu wsparciu, udało się zrealizować marzenia o bezpiecznym dla dzieci placu zabaw. Uśmiech na twarzach dzieci w ten dzień był najlepszym podziękowaniem dla wszystkich zaangażowanych w jego powstanie.
O kilka słów poproszono również pana burmistrza, który podziękował osobom, dzięki którym możliwe było wybudowanie takiego placu zabaw. Wszystkim dzieciom życzył natomiast doskonałej zabawy na nowym obiekcie.
Po przemówieniach nastąpiło oficjalne przecięcie wstęgi. Wraz z zaproszonymi gośćmi dokonała go przedstawicielka najmłodszych uczniów - Zosia z klasy Ia.
Po części oficjalnej głos zabrały dzieci, które przygotowały ciekawą część artystyczną. Mogliśmy wysłuchać pięknych piosenek i wierszyków. Podziwialiśmy taniec zaprezentowany przez uczennice klas IVa i IVb. Wysłuchaliśmy utworów przygotowanych przez naszych doskonałych solistów. Wszystkie występy nagrodzono gromkimi brawami.
Po uroczystościach w sali gimnastycznej najmłodsi uczniowie dopisali dalszy scenariusz dnia, bawiąc się z radością na nowym placu zabaw.
Do tegorocznego egzaminu gimnazjalnego przystąpiło 146 uczniów klas trzecich (oddziały gimnazjalne). Pierwszego dnia w środę 18 kwietnia musieli się zmierzyć z testami z historii i wiedzy o społeczeństwie oraz języka polskiego. Drugiego dnia rozwiązywali zadania z matematyki oraz sprawdzili swoją wiedzę z przedmiotów przyrodniczych. Natomiast w piątek 20 kwietnia przyszedł czas na języki obce zarówno na poziomie podstawowym jak i rozszerzonym.
Wyniki poznamy w piątek 15 czerwca 2018r.
Dziesiątego kwietnia 2018r. w ramach projektu edukacyjnego pt. „Mądra szkoła czyta dzieciom” realizowanym w grupie 0A przez p. Magdalenę Jankowską i p. Katarzynę Duszeńko nasze dzieci odwiedził niezwykły gość- pracownik Nadleśnictwa Dwukoły pani Milena Plona. Pani leśnik na początku zaprezentowała swój mundur, a następnie opowiedziała o swojej pracy i podstawowym obowiązku jakim, jest troska o las.
W dalszej części spotkania, posiłkując się prezentacją multimedialną p. Milena opowiedziała o różnych działaniach, jakie podejmuje leśnik aby przeciwdziałać rozwojowi szkodliwych owadów i grzybów oraz chronić drzewa przed szkodami powodowanymi przez zwierzynę. Wytłumaczyła, w jaki sposób rośnie las i ile trudu trzeba włożyć, aby był piękny i zdrowy.
Nasi zerówkowicze wzbogacili swoją wiedzę o gatunki roślin żyjące w lasach, zapoznali się ze sposobem oznaczania drzew przeznaczonych do wycinki, jak również mogli sprawdzić na specjalnym urządzeniu w jaki sposób leśnik mierzy ilość wyciętych drzew. Pani Milena zachęcała dzieci do częstego bywania w lesie i obcowania z przyrodą.
Przypomniała również, w jaki sposób należy się w nim zachować. Nasze dzieci dobrze wiedzą, że las pięknie wygląda czysty, więc nie należy pozostawiać w nim śmieci. Podczas spotkania pani leśnik zadawała wiele pytań, z którymi dzieciaki świetnie sobie poradziły. Otrzymaliśmy zaproszenie do wzięcia udziału we wspólnym sadzeniu lasu pod hasłem „Kształtujemy Krajobraz Lasu Mławskiego” w ramach akcji „Sadzimy 1000 drzew na minutę”.
Na zakończenie spotkania każde dziecko otrzymało w prezencie drobny upominek i kolorowe broszurki z informacjami dotyczącymi Nadleśnictwa Dwukoły. Całe spotkanie upłynęło w miłej atmosferze.
Uczniowie klasy 2b i 2e wraz z opiekunami p. Jolantą Bartczak, p. Edytą Kowalkowską, p. K. Chmielewską – Jeziorską i p. Magdaleną Jankowską wzięli udział w wycieczce do Olsztyna. W ramach wyjazdu uczestniczyli w warsztatach artystycznych z okazji Świąt Wielkanocnych. Warsztaty odbyły się w Muzeum Warmii i Mazur w Olsztynie.
Pierwsza część spotkania stanowiła wprowadzenie w świat zwyczajów wielkanocnych. Uczestnicy dowiedzieli się, jakie zasady obowiązywały w Wielkim Poście, jak wyglądały obchody Niedzieli Palmowej, Wielkiego Tygodnia oraz w jaki sposób świętowano Wielkanoc.
Młodzież oglądała prawdziwe wielkanocne palmy, kołatkę, jajka zdobione różnymi technikami oraz śmigusowo-dyngusowego kurka. Druga część zajęć miała charakter plastyczny. Każdy z uczestników wykonał ozdobę - symbol Świąt Wielkanocnych.
Następnie uczniowie udali się do Galerii Warmińsko – Mazurskiej, gdzie obejrzeli film pt. ,, Cudowny chłopak”.
Wszyscy byli bardzo zadowoleni z wyjazdu i już nie mogą doczekać się następnego.
Uczniowie z utęsknieniem wyczekujący wiosny postanowili zaprosić ją do naszej szkoły. W czasie wiosennej przerwy świątecznej wyhodowali rośliny, które następnie przynieśli do szkoły. W taki sposób powstała wystawa „Wiosna, ach to Ty”.
Wiosna doceniła starania naszych uczniów i nagrodziła ich piękną, słoneczną pogodą w dniu wystawy.
W piątek 23 marca 2018r. w Szkole Podstawowej nr 2 w Mławie odbyła się otwarta lekcja wychowawcza w klasie 2e integracyjno – humanistycznej na temat: Poczucie własnej wartości drogą do odpowiedzialnej dorosłości prowadzona przez wychowawczynię tej klasy p. Edytę Kowalkowską. Na początku lekcji prowadząca poprosiła uczniów, aby spojrzeli na siebie w lusterko i odpowiedzieli na pytanie: Kogo widzisz? To ćwiczenie uświadomiło uczniom, jak wiele ról społecznych pełnią w życiu. Uczniowie odpowiadali: ucznia, uczennicę, brata, siostrę, wnuka, chłopca, dziewczynę, Polaka, mławianina, siebie.
Następnie – nadal patrząc na siebie w lustrze – wysłuchali wiersza Anny Laks Spojrzenie w zwierciadło i zrozumieli, że na pełen wizerunek człowieka składają się „dwie twarze” – obraz zewnętrzny siebie (to, co widzą inni) i obraz wewnętrzny (to, co wiemy sami o sobie). W celu udowodnienia tej teorii uczniowie obrysowali na kartce swoją prawą dłoń i wypisali na niej swoje dwie zalety, a na jej odwrocie – lewą dłoń i dwie wady. Następnie inni uczniowie dopisywali wady i zalety kolegi/koleżanki z grupy. Ćwiczenie było obrazem tego, jak siebie postrzegamy, a jak postrzegają nas inni.
W ten sposób wychowawczyni przeszła do zagadnienia, czym jest poczucie własnej wartości i na czym polega wkroczenie w odpowiedzialną dorosłość. Symbolicznym przejściem do dojrzałości stał się most, na którym uczniowie przyczepiali kartki z wypisanymi myślami i zachowaniami człowieka, pomagającymi lub utrudniającymi wejście dorosłość. Na koniec prowadząca podsumowała lekcję następującym wnioskiem: W życiu kroczymy po moście, ale przejście przez most bywa niebezpieczne. Aby przejść przez most i dojść do odpowiedzialnej dorosłości – trzeba poznać samego siebie i mieć poczucie własnej wartości.
Lekcja była ciekawa, innowacyjna, a uczniowie bardzo się zaangażowali w poszczególne ćwiczenia. Sądzę, że wielu młodych gimnazjalistów z tej klasy uświadomiło sobie, że wkracza w wiek, w którym powinni brać za siebie odpowiedzialność.
Tradycją naszej biblioteki jest organizowanie warsztatów świątecznych, podczas których młodzież uczy się przygotowywać proste, ale bardzo efektywne ozdoby. Udział w takim spotkaniu pozwala uczniom na rozbudzenie zainteresowań plastycznych oraz ćwiczy motorykę małą.
23 marca nasze zaproszenie przyjęła pani Wioletta Walczak - Sych, która pokazała uczniom z klasy 2b, jak przygotować stroiki świąteczne. Młodzież bardzo chętnie tworzyła ozdoby, doskonale się przy tym bawiąc. Natomiast 28 marca w świątecznej atmosferze, takie same stroiki uczyli się robić uczniowie klasy IVa.
Wszystkim bardzo podobał się udział w warsztatach i z radością zabrali zrobione przez siebie stroiki do domu, aby podarować je jakiejś bliskiej swojemu sercu osobie.
We wtorek 20 marca uczniowie klasy 3a z wychowawczynią p. Katarzyną Perzyńską oraz opiekunem p. Olgą Meredyk udali się na wycieczkę do Warszawy. Pierwszym punktem programu było zwiedzanie Stadionu Narodowego. Na początku poznaliśmy historię stadionu i kilka ciekawostek z nim związanych. Każdy z nas mógł poczuć się jak kibic. Zwiedziliśmy szatnie, w których do meczów przygotowywali się Robert Lewandowski czy Kuba Błaszczykowski. Zwiedziliśmy poczekalnię przed meczem dla piłkarzy rezerwowych z bardzo wygodnymi fotelami. Zobaczyliśmy pomieszczenie z kilkoma wannami, w którym piłkarze mogą leczyć swoje kontuzje w trakcie meczu lub gdzie odpoczywają po meczu w kostkach lodu, aby po zaciętym meczu nie mieć przez kolejne dni zakwasów. Obejrzeliśmy kaplicę wielowyznaniową, która ma służyć zawodnikom, trenerom i kibicom różnych religii.
Na końcu weszliśmy na taras widokowy, z którego szczytu rozciągała się imponująca panorama całego stadionu. Widok ten zrobił na nas ogromne wrażenie.
Kolejnym punktem naszej wycieczki była Telewizja Polska. Zwiedziliśmy studia telewizyjne przy ul. Woronicza, w których nagrywane są różne programy rozrywkowe. Zapoznaliśmy się z kulisami pracy programów sportowych. Mogliśmy zobaczyć, jak przygotowany jest teleturniej muzyczny „Jaka to melodia?”. Ponadto młodzież miała możliwość zobaczenia najstarszych kamer telewizyjnych, pierwszych scenografii, czy legendarnych postaci z bajek i programów dla dzieci (np. Kulfon, Jacek i Agatka), a także różnych kostiumów aktorskich.
Wizyta w TVP zrobiła na młodzieży ogromne wrażenie. Kamery, mnóstwo świateł, scenografia i praca bardzo wielu ludzi sprawiają, że oglądane przez nas programy wyglądają zupełnie inaczej.
Na końcu udaliśmy się do Centrum Handlowego Arkadia, gdzie młodzież zjadła posiłek i obejrzała film.
Z radością i uśmiechem wracaliśmy do Mławy, opowiadając sobie wrażenia z naszego pobytu w Warszawie.
Mniej prac domowych to marzenie każdego ucznia. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom uczniów, postanowiliśmy wprowadzić w naszej szkole jeden dzień bez prac domowych. W związku z tym, że uczniowie mają różne plany lekcji i żeby było sprawiedliwie, w każdym miesiącu wybierany jest inny dzień, w którym nauczyciele nie zadają prac do domu. Chodzi przede wszystkim o to, aby młodzi ludzie mieli możliwość poświęcenia więcej czasu swoim pasjom.
Uczniom bardzo podoba się nowy pomysł i wypowiadają się o nim pozytywnie.
„Czwarta klasa to duże zmiany dla ucznia. Już nie mamy wszystkich zajęć z jednym nauczycielem i przede wszystkim zwiększa się liczba lekcji. Do tego dochodzą prace domowe, praktycznie ze wszystkich przedmiotów. A jeszcze dodatkowy angielski i basen. Dużo tego wszystkiego i czasem brakuje mi czasu, żeby spotkać się z przyjaciółmi. Dlatego dla mnie taki wolny od prac domowych dzień, to możliwość spotkania się z koleżankami” - mówi uczennica klasy IV.
Uczennica klasy III gimnazjum Martyna, mówi że to bardzo dobre rozwiązanie. „Każdy z nas ma mnóstwo dodatkowych zajęć i na pewno swoje zainteresowania, na które nie zawsze starcza już czasu. Dzień bez pracy domowej daje możliwość poświecenia się swojej pasji”. Inny trzecioklasista stwierdza, że zyskuje dzięki temu czas na powtórkę materiału do egzaminu. „Jeśli z każdego przedmiotu nauczyciel zada nam pracę domową, dodatkowo dochodzi jakaś kartkówka lub klasówka, to nie ma już mowy o tym, żeby przypomnieć sobie cokolwiek z poprzednich lat. Dzięki dniu bez pracy domowej mamy taka możliwość i ja chętnie z tego korzystam”.
Bardzo pozytywnie do naszego pomysłu odnosi się Larysa, uczennica klasy II gimnazjum. „Cieszę się, że ktoś wpadł na taki świetny pomysł. Mogę wtedy bez wyrzutów sumienia poczytać książkę, nie myśląc o tym, że została mi jeszcze do odrobienia praca domowa”.
Bardzo duży nacisk kładzie się na to, aby uczniowie nie byli przemęczeni i mieli możliwość odpoczynku, a co za tym idzie szansę na realizowanie i rozwijanie swoich pasji. Na pewno mniej przepracowany uczeń, to szczęśliwy uczeń, który jest spokojniejszy, radośniejszy i lubi przychodzić do szkoły.
Uczniowie klasy 2d aktywnie uczestniczą w lekcjach języka angielskiego. Ostatnie zajęcia prowadzone przez Panią Joannę Rudzińską-Warzechę były poświęcone Dniu Świętego Patryka (Saint Patrick’s Day), który jest irlandzkim świętem narodowym, obchodzonym 17 marca. Najważniejszą tradycją jest noszenie ubrań w kolorze zielonym będącym symbolem narodowym Irlandii, zwanej również Szmaragdową Wyspą (The Emerald Isle). Święto to jest hucznie obchodzone także w Stanach Zjednoczonych, miejscu, do którego wyemigrowało wielu Irlandczyków w XIX i XX wieku. Są tam organizowane liczne parady, pokazy tańca irlandzkiego, a znane miejsca, obiekty, a nawet rzeki (Chicago River) są podświetlane, bądź farbowane na zielono.
Dzięki wykorzystaniu na lekcji języka angielskiego TIK (technologii informacyjno- komunikacyjnej) uczniowie mogą być nie tylko biernymi odbiorcami treści przekazywanych przez nauczyciela, ale aktywnymi uczestnikami zajęć. Lekcje kulturowe wzbogacone o użycie materiałów autentycznych (stron internetowych w oryginale, utworów muzycznych, pokazów tańca, artykułów) przedstawionych w ciekawy sposób (QRkody, quizy językowe przy użyciu aplikacji Kahoot, itd.), sprawiają, ze uczniowie chętniej uczestniczą w zajęciach, zdobywają i poszerzają wiedzę z różnych dziedzin posługując się językiem angielskim
Dziewiątego marca 2018 r. w Komendzie Powiatowej Straży Pożarnej odbył się etap powiatowy konkursu „ Młodzież zapobiega pożarom”, naszą szkołę reprezentowały dwie uczennice:
· Zuzanna Burakowska II c
· Maria Gawlikowska III b
Rywalizacja o pierwsze miejsce rozstrzygnęła się między naszymi reprezentantkami. Była tak zacięta, że trzeba było przeprowadzić dogrywkę. W ostatecznym starciu pytań ustnych wygrała Zuzia Burakowska wyprzedzaj koleżankę z tej samej szkoły o punkt.
Opiekę nad uczennicami sprawowała Pani Elżbieta Kaszubska nauczyciel edukacji dla bezpieczeństwa.
Zuzia Burakowska będzie reprezentowała powiat mławski na konkursie w etapie wojewódzkim.
8. marca w bibliotece Szkoły Podstawowej nr 2 odbyło się spotkanie członków Grupy Rekonstrukcji Historycznych Ludności Cywilnej Mława: Jacka Kwiatkowskiego, Henryka Walaska, Magdaleny Kunińskiej i Bartosza Kunińskiego. W spotkaniu wzięli udział uczniowie klas IV z opiekunami p. Nataszą Dmuchowską i p. Joanną Polakowską. Nasze zaproszenie przyjęła również pani dyrektor Romana Olszewska.
Lekcja, którą poprowadzili nasi goście dotyczyła Żydów, którzy w okresie wojny zamieszkiwali tereny Mławy. Czwartoklasiści mogli zobaczyć autentyczne stroje z tego okresu. Dowiedzieli się, czym zajmowali się Żydzi, poznali ich historię i miejsca, które zamieszkiwali.
Pan Kwiatkowski opowiedział również o swojej pasji, czyli udziale w rekonstrukcjach. O zbieraniu starych przedmiotów, takich jak meble, zegary. Jest również kolekcjonerem zabytkowych przedmiotów, chociaż nie są one łatwe do zdobycia.
Spotkanie zostało zorganizowane w związku ze zbliżającą się 100. rocznicą odzyskania przez Polskę niepodległości.
,,Zdrowie nie jest wszystkim,
ale bez zdrowia wszystko jest niczym”
(Artur Schopenhauer)
W piątek, 9 marca br., grupy 0a i 0b odwiedziła pielęgniarka pani Małgorzata Wyszyńska. Przygotowała krótką pogadankę na temat potrzeby dbania o zdrowie i wyjaśniła, na czym polega zdrowy styl życia. Dzieci dowiedziały się, jak należy ubierać się stosownie do pogody, dbać o siebie, przestrzegać zasad higieny oraz właściwie się odżywiać. Zainteresowane tematem zadały gościowi wiele pytań.
Uczniowie klasy 2d, pod kierunkiem pani Joanny Rudzińskiej-Warzechy, wzięli udział w projekcie edukacyjnym „List do żołnierza”. Na ręce dyrekcji szkoły zostały przekazane otrzymane od pana kpt. nawig. Dariusza Demskiego z Centrum Operacji Morskich – Dowództwo w Gdyni pamiątkowe pocztówki oraz broszury. Organizatorem akcji jest Stowarzyszenie Legia Akademicka Strzelców Morskich przy Akademii Marynarki Wojennej w Gdyni. W Projekt włączył się również Urząd Miasta Mława, który przekazał Organizatorowi kartki świąteczne przygotowane przez uczniów mławskich szkół.
„List do Żołnierza” to projekt edukacyjny skierowany przede wszystkim do dzieci i młodzieży. Projekt zakłada wysyłanie listów/pocztówek do polskich żołnierzy na misjach zagranicznych oraz listów w języku angielskim do żołnierzy państw NATO, którzy stacjonują w Polsce.
Listy przygotowane do polskich żołnierzy będą zbierane i sprawdzane przez Organizatora. Następnie zostaną przekazane do Departamentu wskazanego przez MON, który dostarczy je do oficerów prasowych/kapelanów w różnych częściach świata. Listy przygotowane w języku angielskim do żołnierzy armii sojuszniczych również zostaną zebrane i sprawdzone przez Organizatora. Zostaną dostarczone do wyznaczonej komórki MON i następnie przekazane oficerom prasowym/oficerom kulturalno-oświatowym/kapelanom jednostek, w których stacjonują żołnierze NATO na terenie Polski. Listy będą anonimowe dla odbiorcy. Jeżeli jednak uzna on, że chce odpisać będzie mógł to zrobić tą samą droga jaką został dostarczony list. Konsekwencją nawiązania korespondencji może być wizyta w szkole żołnierzy lub wizyta uczniów w jednostce wojskowej.
Główne cele projektu „List do Żołnierza” to:
- zwiększenie świadomości społeczeństwa o służbie żołnierzy Wojska Polskiego poza granicami kraju;
- popularyzacja wiedzy na temat NATO oraz wojsk państw sojuszniczych stacjonujących na terytorium RP;
- propagowanie historii polskiego oręża wśród młodzieży oraz żołnierzy wojsk NATO.
Regulamin Międzyszkolnego Konkursu Fotograficznego
„Niepodległość na fotografii 1918 – 2018”
organizowanego przez
Szkołę Podstawową nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Mławie
Patronat medialny: RADIO 7
I. CELE KONKURSU
II. ZAKRES TEMATYCZNY KONKURSU
III. POSTANOWIENIA OGÓLNE
IV . Zasady konkursu
a/ tytuł pracy,
b/ imię i nazwisko autora, klasę,
c/ nazwę szkoły, którą uczestnik reprezentuje,
d/ imię i nazwisko nauczyciela – opiekuna,
e/ zgodę przedstawiciela ustawowego (rodzica) na przechowywanie i przetwarzanie danych osobowych dla potrzeb Konkursu i na nieodpłatne przeniesienie na Organizatora majątkowych praw autorskich do korzystania i rozporządzania pracą (zgodnie ze wzorem – załącznik 1).
V. PRACE KONKURSOWE
VI. KRYTERIA OCENY PRAC KONKURSOWYCH
- zgodność z tematyką konkursu,
- ekspresja emocji zawartych w obrazie,
- pomysłowość,
- oryginalność,
- estetyka wykonania pracy.
- uczniowie klas I-III,
- uczniowie IV - VI,
- uczniowie klas siódmych i oddziałów gimnazjalnych.
VII. NAGRODY
- uczniowie klas I-III,
- uczniowie IV - VI,
- uczniowie klas siódmych i oddziałów gimnazjalnych.
Zapraszamy do udziału w konkursie!
Organizatorzy
Szkoła Podstawowa nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Mławie, ul. Sportowa 1, 06-500 Mława
tel. 23 654 37 24, e-mail: sekretariat@sp2.mlawa.pl