Zima to okres, kiedy dzieci najchętniej spędzałyby czas na świeżym powietrzu, bawiąc się śniegiem. Również nasze dzieciaki ze świetlicy miały okazję spożytkować energię na dworze, korzystając z uroków zimowej aury. Dzieci rzucały się śnieżkami, biegały i robiły anioły na śniegu. Z ich twarzy nie schodziły uśmiech.
Siódmego stycznia 2019 roku uczniowie klas:0a,0b,0c oraz klasy Ia, Ib wzięli udział w interaktywnym widowisku multimedialnym pt. „ Doktor Dolittle i jego pies Jip”,
Niektórzy wylosowani uczniowie dzięki otrzymanym biletom szczęścia wystąpili w filmowym studiu telewizyjnym, biorąc czynny udział w zadaniach aktorskich. Dowiedzieli się , jak pracować z kamerą i mikrofonem. Zdobyli również sporo użytecznych informacji o egzotycznych zwierzętach.Poznali zasady udzielania pierwszej pomocy ludziom i zwierzętom. Dowiedzieli się, jak dotrzeć do Afryki oraz obejrzeli fragmenty animowanego filmu o doktorze Dolittle.
W trakcie przedstawienia pozostali uczniowie nagrodzili gromkimi brawami swoich kolegów i koleżanki-aktorów. Dzieci świetnie poradziły sobie z zadaniami. Sceny nakręcone z ich udziałem zostaną wmontowane w przygody bohatera lektury i drogą mailową przesłane do wychowawców.
Nowatorski Spektakl dostarczył uczniom wspaniałej zabawy i niezapomnianych chwil.
Do szkoły wróciliśmy pełni wrażeń.
W grudniu 2018 r. uczniowie klas I – II mieli okazję uczestniczyć
w Szkolnym Konkursie Plastycznym pt. „Moja ulubiona postać z bajki lub baśni”. Zadaniem dzieci było przedstawić swoją ulubioną postać, różnymi technikami. Na konkurs wpłynęło 36 kolorowych i pomysłowych prac. Wszystkie prace były wykonane ciekawie i bardzo starannie. Komisja konkursowa postanowiła wręczyć wszystkim uczestnikom drobny upominek.
Nagrody i wyróżnienia otrzymali następujący uczniowie:
I miejsce
Ewa Jackowska kl. II a
II miejsce
Oliwia Rachuba kl. II a
Pola Dmuchowska kl. I a
III miejsce
Antonina Wałkuska kl. I a
Wyróżnienia
Amelia Dziembowska kl. I a
Robert Jurkiewicz kl. I b
Oliwia Kucińska kl. I b
Anna Suska kl. I b
Zofia Zakrzewska kl. I b
Gratulujemy wszystkim i zachęcamy do udziału w kolejnych konkursach.
Organizatorzy: Katarzyna Chmielewska Jeziorska , Agnieszka Śmiegel
W grudniu w naszej szkole zapachniało jodłą i cynamonem. Okazją do tego stał się konkurs na „Najładniej udekorowaną salę świąteczną”, corocznie organizowany przez Samorząd Uczniowski. Pracownie szkolne zapełniły się choinkami, własnoręcznie robionymi przez uczniów ozdobami i łańcuchami. Na oknach zawisły motywy świąteczne z nieodłączną postacią św. Mikołaja oraz saniami ciągniętymi przez renifery. Tu i ówdzie stanęła żywa choina a pod sufitem zawisły gałązki jemioły.
Komisja, której przyszło oceniać pracownie stanęła przed nie lada zadaniem, by wyłonić zwycięzców.
Ostatecznie po długiej naradzie zdecydowano, że w kategorii klas 0-2 najatrakcyjniej wypadła pracownia klasy 1a – zdobyła I miejsce. Tuż za nią, na podium znalazły się pracownie klas 1b i 0b. Wyróżniono również pozostałe pracownie „maluchów”.
Równie trudno było rozstrzygnąć, kto zwyciężył w kategorii klas „4 i starsze”. Każda sala posiadała jakieś atuty. Po podsumowaniu punktów okazało się, że pierwsze miejsce przypadło pracowni 201, udekorowanej przez klasę IIIc gimnazjum. Wyprzedzili oni nieznacznie klasę 5a SP i IIIe gimnazjum.
Wszyscy uczestnicy konkursu otrzymali dyplomy, zaś zwycięzcom wręczono nagrody podczas szkolnych jasełek.
Tuż przed świętami Bożego Narodzenia uczniów klasy I b odwiedzili starsi koledzy i koleżanki z naszej szkoły. Pod kierunkiem pani Małgorzaty Wiśniewskiej Załęskiej, gimnazjaliści z klasy III b przygotowali wiele ciekawych zabaw, zagadek i konkursów dla pierwszoklasistów. Dzieci bardzo chętnie brały udział w zajęciach, poprzez zabawę utrwalały poznane wcześniej słówka. Na koniec wszyscy wspólnie zatańczyli do świątecznej piosenki i zjedli słodki poczęstunek.
Dziękujemy za miłe spotkanie
Szkolny konkurs plastyczny „Najpiękniejsza ozdoba świąteczna” skierowany był do uczniów klas I-II uczęszczających do świetlicy szkolnej. Najważniejszym celami okazało się przybliżenie tradycji Świąt Bożego Narodzenia, rozwijanie umiejętności i kreatywności plastycznej uczniów.
Zadaniem uczestników było zaprezentowanie ozdoby świątecznej, która wyróżniłaby się swoją oryginalnością. Jury oceniało walory artystyczne, zgodność z tematem, estetykę wykonania oraz swobodne posługiwanie się wybranymi technikami.
Pierwsze miejsce przypadło Amelii Dziembowskiej z klasy 1a. Na drugim uplasowała się Oliwia Rachuba z klasy 2a, a na trzecim Paulina Wtulich z klasy 1a.
Serdecznie gratulujemy !!!
Przedświąteczny czas oczekiwania na narodziny Dzieciątka to okazja do refleksji i zadumy. W świąteczny nastrój w piątek 21 grudnia wprowadziły nas dzieci z klas I a i I b, które pod kierunkiem p. Agnieszki Śmiegel, p. Lidii Gromadzkiej oraz p. Sławomira Jurczyńskiego prezentowały kolędy oraz scenki z historii narodzin Jezusa
Natomiast walkę dobra ze złem, rolę wiary i Boga w życiu młodego człowieka przestawili uczniowie klas trzech gimnazjalnych. Młodzież pracowała pod kierunkiem księdza Mateusza Wilczyńskiego – który był odtwórcą roli świętego Józefa.
Obydwa przedstawienia zachwyciły uczniów i rodziców.
Czy w dzisiejszym świecie klocki mogą rozwijać wyobraźnię i kreatywność?. Oczywiście! W naszej świetlicy szkolnej uczniowie mają do dyspozycji m.in. klocki pufy, z których można budować: samochody, budynki, place zabaw, pojazdy kosmiczne i itp.
Ten rodzaj kloców służy także dzieciom do rekreacji, odpoczynku, przytulenia oraz pełni funkcję terapeutyczną dla dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
W piątek 07.12.2018 r. uczniów klasy I a i I b odwiedził funkcjonariusz Komendy Powiatowej Policji w Mławie. Tematem spotkania było „Bezpieczeństwo dzieci w ruchu drogowym”. Pan policjant zapoznał pierwszoklasistów ze swoim zawodem oraz rozmawiał z dziećmi na temat bezpiecznego zachowania się na drodze i w samochodzie. Przekazał uczniom, jak należy zachować się, gdy zaczepi nas obca osoba oraz przypomniał o konieczności noszenia odblasków. Dzieci czynnie uczestniczyły w spotkaniu, zadawały pytania i dzieliły się swoimi doświadczeniami. Doskonale pamiętały numery alarmowe, obejrzały prezentację multimedialną i film. Najwięcej emocji wzbudziła możliwość przymierzenia kajdanek.
Dziękujemy za spotkanie, była to ciekawa lekcja na temat bezpieczeństwa.
W dniu 07.12.2018 r w sali gimnastycznej odbył się event, w ramach projektu „Lekkoatletyka dla każdego” prowadzony przez instruktora lekkoatletyki Pana Piotra Ostrowskiego, w którym udział wzięło pięćdziesięciu uczniów z klasy 2a, 1a i 1b naszej szkoły. Zawody odbyły się z wykorzystaniem sprzętu sportowego dla najmłodszych.
Młodzi sportowcy pokonywali płotki lekkoatletyczne, płotki koordynacyjne i drabinkę koordynacyjną, rzucali rzutką oraz wykonywali skoki łączone. Mogli sprawdzić swoje umiejętności na wcześniej przygotowanych torach przeszkód. Zawody były okazją do sprawdzenia się w wielu nietypowych konkurencjach oraz do integracji i dobrej zabawy.
Dzieci podejmowały wysiłek ukończenia rywalizacji na jak najlepszej pozycji. Uczyły się odpowiedzialności za wynik drużyny, współdziałania, ale przede wszystkim poznały, że sport jest świetną receptą na dobre samopoczucie i wspaniałą propozycją na wspólną zabawę. Wszystkie dzieci bawiły się wspaniale. Panowała wśród uczniów zdrowa rywalizacja. Na zakończenie uczestnicy otrzymali medale.
Opiekunami podczas zawodów byli p. Joanna Polakowska i p Adam Szymański.
W ramach Innowacji Pedagogicznej przeprowadzanej na języku angielskim uczniowie klasy 3d gimnazjum utrwalali swą wiedzę dotyczącą przyrody, historii, geografii, jak również zagadnień matematycznych. W tym celu została wykorzystana gra planszowa opublikowana w Magazynie Dwujęzycznym Odkrywca, National Geographic oraz gry BrainBox The World i Maths.
Prowadzenie zajęć metodą CLIL (Content and Language Integrated Learning), czyli wykorzystującą zintegrowane nauczanie przedmiotowo-językowe rozwija nie tylko umiejętności językowe, ale również wiedzę przedmiotową. Dr Anna Parr-Modrzejewska oraz dr Weronika Szubko-Sitarek w swym artykule „Dlaczego warto integrować treści przedmiotowo-językowe już w szkole podstawowej CLIL4children” zawartym na łamach Czasopisma Języki Obce w Szkole, ukazują jak ważna jest integracja międzyprzedmiotowa. W ciągu ostatnich 20 lat liczne badania (m.in. Várkuti 2010; Pessoa i in. 2007, Jäppinen 2005; de Graaff i in. 2007) potwierdziły dużą wagę podejścia CLIL w nauczaniu języków obcych. Badanie przeprowadzone przez de Graaff i in. (2007) wykazało, że techniki wykorzystywane w podejściu CLIL pozytywnie wpływają na rozwój strategii kompensacyjnych stosowanych przez uczniów.
Poniżej znajdują się linki, do ciekawych artykułów dotyczących metody CLIL w języku angielskim i polskim:
- http://www.onestopenglish.com/clil/what-is-clil/
- https://www.teachingenglish.org.uk/article/content-language-integrated-learning
- http://www.klis.pf.ukf.sk/dokumenty/CLIL/CLILinFLE-01Hanesov%C3%A1.pdf
- http://jows.pl/artykuly/praktyka-czyni-prawie-mistrza-czyli-jak-uczyc-po-angielsku-nie-tylko-angielskiego
Wraz z koleżankami z oddziałów zerowych postanowiłyśmy przybliżyć naszym dzieciakom pracę dorosłych. W ten oto sposób powstał pomysł na projekt edukacyjny pt.: „ Zawodowy zawrót głowy – Kim chcę zostać w przyszłości?”
Dzięki takim zajęciom przedszkolaki będą mogły bliżej przyjrzeć się ludziom i sprzętom potrzebnym do wykonywania różnych zawodów. Zastanowią się, co chciałyby robić w przyszłości. W szkole ta wiedza zostanie pogłębiona, a dla uczniów ostatnich klas podstawówki przewidziano zajęcia doradztwa zawodowego. Dzieci w przedszkolu nauczą się, co lubią robić, opowiadać o sobie i o tym, kim chciałyby zostać.
Nasi najmłodsi uczniowie coraz częściej interesują się pracą zawodową swoich rodziców i dziadków, próbują opowiadać o ich pracy. Dzielą się takimi informacjami z innymi podczas zabaw dowolnych. Dlatego głównym założeniem tego programu jest poszerzenie wiedzy dzieci na tematy różnych zawodów. Polega on na organizowaniu w naszej placówce comiesięcznych spotkań z przedstawicielami różnych zawodów oraz uczestnictwo w zajęciach warsztatowych poza terenem naszej placówki. Celem ogólnym jest zapoznanie się z pracą ludzi w różnych zawodach oraz wyrabianie u dzieci szacunku dla pracy ludzkiej.
Rodzice będą mieli okazję zaprezentować wykonywany zawód przed swoimi pociechami. Ponad to będą mieli możliwość własnego rozwoju.
W listopadzie 2018 r. uczniowie grup świetlicowych mieli możliwość udziału w Szkolnym Konkursie Plastycznym „Mój pupil”. Celem konkursu było kształtowanie humanitarnej postawy dzieci wobec zwierząt, rozwijanie zainteresowań artystycznych i inwencji twórczej, zachęcanie do wyrażania uczuć poprzez tworzenie pracy plastycznej. Na konkurs wpłynęło bardzo dużo ciekawych i kolorowych prac, wykonanych różnymi technikami. Dzieci rysowały swoje zwierzątka kredkami, malowały farbami, wyklejały plasteliną, bibułą, wełną, ryżem i kaszą. Wszystkie prace były wykonane pomysłowo i starannie, dlatego wszyscy uczestnicy otrzymali słodki upominek.
Komisja konkursowa postanowiła przyznać następujące nagrody i wyróżnienia:
Nagroda główna
Zuzanna Gniada kl. I b
Ewa Jackowska kl. II a
Zofia Zakrzewska kl. I b
Jakub Jabłonowski kl. I b
Wyróżnienia
Pola Dmuchowska kl. I a
Zuzanna Chocholska kl. I b
Paulina Wtulich kl. I a
Igor Owsianka kl. I b
Gratulujemy wszystkim zwycięzcom i uczestnikom i zachęcamy do udziału w kolejnych zabawach. Konkurs przeprowadziły Agnieszka Smiegel i Karolina Dwulit
To jedno z haseł realizowanej w naszej szkole przez wychowawczynię grupy przedszkolnej 0b, Panią Wiolettę Machnij, innowacji pedagogicznej pt. Przedszkolaki ku Niepodległej. W ubiegły piątek, 23 listopada br., odbyło się pierwsze spotkanie z udziałem dzieci i rodziców.
Celem wspomnianego nowatorskiego cyklu zajęć jest przybliżenie najmłodszej części społeczności szkolnej najważniejszych wydarzeń z dziejów ojczystego kraju i prezentacja postaci wybitnych Polaków w rocznicę 100 – lecia odzyskania niepodległości. Do udziału w upamiętnieniu tego wydarzenia zaproszeni zostali także rodzice przedszkolaków, którzy opowiadają o wykonywanych przez siebie zawodach.
Tym razem omawianą postacią historyczną był założyciel naszego państwa Mieszko I i jego dokonania. Natomiast w dalszej cześć zajęć gościem specjalnym była Pani Justyna Pawlak – higienistka stomatologiczna. Przypomniała ona m.in. o tym, jak ważne są zdrowe zęby dla całego organizmu człowieka, jak należy o nie dbać w domu oraz kiedy dzieci powinny po raz pierwszy odwiedzić dentystę. Przedszkolaki otrzymały pamiątkowe dyplomy oraz wykonały kolorowanki, które zostały umieszczone w kąciku patriotycznym.
Obydwie części spotkania wywołały u dzieci mnóstwo pytań i dociekań, na które otrzymali szczegółowe odpowiedzi. Poszerzona została ich wiedza oraz pobudzona wyobraźnia. Obecnie z niecierpliwością czekają na kolejne tego typu zajęcia.
W dniach 22-23 listopada uczniowie trzecich klas gimnazjum wybrali się w podróż na „Archipelag skarbów”. Pod tą właśnie nazwą realizowany był program profilaktyki zintegrowanej. Jego celem stało się uświadomienie zagrożeń wynikających z nieodpowiedzialnych zachowań. Uczniowie odbywali wędrówkę od wyspy „gwiazdy”, poprzez wyspę „dżungli” aż po wyspę „przewodników”. Prowadzący program trenerzy zwracali uwagę na rolę adekwatnej samooceny, która umożliwia ograniczenie zachowań ryzykownych. Ograniczenie presji grupy rówieśniczej i znalezienie właściwego przewodnika w okresie dojrzewania to czynniki, które, zdaniem autorów programu, umożliwią młodym ludziom podejmowanie mądrych wyborów w późniejszym życiu.
Program zrealizowano przy współpracy z mławskim MOP-sem.
„Najtrudniejszy pierwszy krok,
Zanim innych zrobisz sto”
W piątek 16 listopada w Szkole Podstawowej nr 2 odbyła się ważna dla naszych pięciolatków uroczystość – pasowanie na Przedszkolaka. W spotkaniu uczestniczyli najbliżsi dzieci, a szczególnym gościem była pani dyrektor Romana Olszewska.
Uroczystość rozpoczęła się pięknym programem artystycznym przygotowanym pod okiem p. Olgi Meredyk i p. Katarzyny Duszeńko. Były tańce, wiersze i ślicznie zaśpiewane piosenki. Wszystkie występy nagradzano gromkimi brawami. Widać był, że dzieci z ogromną powagą i zaangażowaniem występowały przed zgromadzoną publicznością.
Po uroczystym złożeniu przysięgi, pani dyrektor przy pomocy magicznego ołówka pasowała wszystkie dzieci na przedszkolaki. Na koniec uroczystości dzieci otrzymały pamiątkowe książeczki, zakupione przez rodziców. Po części oficjalnej przyszedł czas na słodki poczęstunek.
,,Naród, który traci pamięć przestaje być Narodem –
staje się jedynie zbiorem ludzi, czasowo zajmujących dane terytorium”.
(J. Piłsudski)
13 listopada br. grupa przedszkolna 0b naszej szkoły wraz z wychowawczynią panią Wiolettą Machnij przygotowała uroczystą akademię z okazji 100 – lecia odzyskania przez Polskę niepodległości. Nie zabrakło na niej także rodziców.
Przybliżone zostały okoliczności historyczne, poprzedzające te ważne wydarzenie z 11. listopada 1918 roku. Przedszkolaki zaprezentowały patriotyczne wiersze i piosenkę, w których wyraziły piękno ojczystego kraju, przywiązanie do niego oraz szacunek. Na zakończenie apelu wszyscy wspólnie odśpiewali hymn państwowy.
Uroczystość ta miała bardzo duże znaczenie dla dzieci. Dzięki niej Ojczyzna – kraj urodzenia na trwałe zamieszkała w ich sercach i świadomości. Na pewno będą długo o niej pamiętały…
100 – lecie odzyskania niepodległości - wychowanie do wartości i kształtowanie patriotycznych postaw uczniów jest jednym z kierunków realizacji polityki oświatowej państwa w bieżącym roku szkolnym.
W piątek 9 listopada 2018r. odbyła się akademia z okazji 100-lecia odzyskania przez Polskę niepodległości. Uroczystość rozpoczęła się od wprowadzanie sztandaru szkoły oraz wspólnego odśpiewania hymnu narodowego o godzinie 11.11. Następnie prowadzący zobrazowali sytuację polityczną kraju, jaka miała miejsce przez odzyskaniem przez Polskę niepodległości. Jednak największy nacisk położono na ukazanie ducha narodu polskiego, który w czasie 123 lat niewoli, stale wychodził z inicjatywą walki o ojczyznę. Interpretacje muzyczne i recytatorskie utworów literackich pozwoliły zrozumieć rozterki i uczucia walczących o niepodległość.
Po występie głos zabrała pani dyrektor Romana Olszewska i w swoim krótkim przemówieniu zwróciła szczególną uwagę na naszą narodową suwerenność – jako wielki skarb- - i cenę, jaką zapłaciły za nią minione pokolenia. Następnie podziękowała p. M. Męczyńskiej, p. Elżbiecie Kaszubskiej, p. Renacie Śnieguckiej oraz uczniom z klas 3c, 3d, 5a, 5b, 4a, 2a, 1a, 1b i 0b za przygotowanie uroczystości.
Była to niezwykła lekcja historii i patriotyzmu. Wierszem i pieśnią uczniowie przeprowadzili społeczność szkolną przez kolejne lata historii Ojczyzny. Wzruszenie słuchaczy wywołało zaangażowanie młodych aktorów, ich skupienie i wielki szacunek do tematu spotkania. Na gorące oklaski zasługiwała bezbłędna znajomość tekstu i piękny śpiew wszystkich uczniów szkoły.
Szkoła Podstawowa nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Mławie, ul. Sportowa 1, 06-500 Mława
tel. 23 654 37 24, e-mail: sekretariat@sp2.mlawa.pl