Zabawy i wróżby andrzejkowe dla dzieci
Zabawy andrzejkowe dla dzieci mogą być organizowane w szkole, ale organizacja imprezy andrzejkowej w domu to także dobry pomysł!
1.Jabłko:)
Wróżba z jabłka
Znana, lubiana, kultywowana. Prosta zabawa, która daje moc radości.
Dorosły obiera jabłko ze skórki tak, aby powstała długa serpentyna i podaje ją dziecku. Dziecko rzuca obierkę za siebie. Ważne jest, aby rzucało ją przez lewę ramię. Kształt rzuconej obierki to pierwsza litera imienia przyszłego męża lub żony.
- Kim będę w przyszłości – zabawa ruchowa
Wśród wróżb andrzejkowych nie może zabraknąć zabaw związanych z przewidywaniem zawodu.
Przygotuj worek i wrzuć do niego akcesoria charakterystyczne dla różnych zawodów, np. grzebień (fryzjer), strzykawka (pielęgniarka), mikrofon (piosenkarz), pędzel do makijażu (kosmetyczka), pióro (pisarz), nitka (krawiec).
Dziecko losuje przedmiot, a potem prezentuje go innym dzieciom. Maluch demonstruje, jak używa się tego przedmiotu oraz jak zachowuje się osoba, która się nim posługuje. Inne dzieci zgadują, kim będzie w przyszłości ich koleżanka bądź kolega. Wróżby na temat przyszłości zawsze wzbudzają ogromne zainteresowanie.
- Andrzejkowe serce
Przygotuj: kolorowy papier, nożyczki, długopis, szpilkę.
Wytnij z papieru serce i napisz na nim kilkanaście imion chłopców i dziewczynek (w zależności od płci dziecka). Wróżba polega na tym, by każde dziecko przekłuło szpilką serce. Imię, na które natrafi, to imię przyszłego ukochanego/ukochane
Miłej zabawy.
Przygotowała Katarzyna Próchniak
Garść propozycji dla nudzących się dziewczynek i chłopców.
- Jeśli w domu można znaleźć niepotrzebne kartony oraz flamastry i taśmę klejącą (najlepiej szeroką)
mamy już wszystko aby zbudować kartonowy zamek, wieżę lub rakietę kosmiczną.
Wszystko zależy od ilości posiadanych materiałów oraz wyobraźni.
- Do tej zabawy potrzebny jest balon i kilka osób, które będą go odbijać.
Wygrywa ten uczestnik zabawy, który najdłużej uderzając balon nie pozwoli mu dotknąć podłogi.
Dla utrudnienia można uderzać balon zamiast stopą kolanem, łokciem, ramieniem albo głową.
- Rzut do celu
Wystarczy klika pudełek, miseczek czy tekturowych talerzyków.
Rzutkami mogą być papierowe kulki, piłeczki czy choćby skarpetki.
Każdy pojemnik do którego trafiają rzutki może być inaczej punktowany.
Wygrywa uczestnik z najwyższą ilością zdobytych punktów.
- Zabawa sprawnościowa
0potrzebna jest łyżeczka oraz piłeczka pingpongowa.
Wkładamy na łyżeczkę piłeczkę i próbujemy w jak najkrótszym czasie pokonać określoną odległość.
Dla utrudnienia wykonania zadania można uczestnikowi zawiązać np. szalikiem oczy.
Udanej wspaniałej zabawy.
Wybrał Jarosław Genne
-
Opublikowano: czwartek, 19, listopad 2020 12:34
-
Drukuj
-
E-mail
Świetlica szkolna ogłoszenie konkursowe.
W ramach zajęć na świetlicy uczniowie mogą jeszcze przystąpić do konkursów plastycznych do 20-11-2020.
- ,,Święty Mikołaj w Oczach Dzieci’’- należy narysować lub namalować Świętego Mikołaja i fotografię pracy wysłać wraz z wypełnionym formularzem, który znajduje się na stronie .
- konkurs-plastyczny.fsd.lublin.pl
- Świąteczna Kartka od Burmistrz Miasta Mławy.- należy zaprojektować kartkę świąteczną, techniką dowolną format maksymalnie A3 .Pracę wraz z kartą zgłoszenia należy pozostawić w sekretariacie szkoły.
- https://drive.google.com/file/d/10JmdOtaOhsSEg6ef5MtrOBsBQdIWY-th/view?usp=sharing
- https://drive.google.com/file/d/19nl6u4xrkREYuUJaVNgsm3TxcVhel2be/view?usp=sharing
-
Opublikowano: czwartek, 19, listopad 2020 12:32
-
Drukuj
-
E-mail
W ramach zajęć świetlicy szkolnej , chciałabym zaproponować dzieciom Wypatrywanki.
Wypatrywanki” to zeszyt z ćwiczeniami rozwijającymi percepcję wzrokową u dzieci sześcioletnich. Percepcja wzrokowa jest ważnym elementem w rozwoju dziecka. Rozwijając ją na odpowiednim etapie życia dziecka, możemy zapobiec powstawaniu deficytów, takich jak: trudności z rozpoznawaniem i odwzorowywaniem obrazu graficznego liter, z zapamiętywaniem ich prawidłowego kształtu, błędy w rozpoznawaniu wyrazów różniących się tylko jedną literą, przestawianiu liter i sylab
w wyrazach, trudności w rozumieniu tekstu pisanego, trudności z czytaniem. Najbardziej odpowiednim okresem do rozwijania percepcji wzrokowej jest wiek między 3. a 7. rokiem życia.
Zawarte w publikacji ćwiczenia mają także na celu usprawnienie koordynacji wzrokowo-ruchowej, aby ułatwić przedszkolakom start na kolejnym poziomie edukacji, jakim jest edukacja szkolna.
Główne cele ćwiczeń:
- usprawnianie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
- usprawnianie orientacji przestrzennej,
- kształcenie spostrzegawczości,
- ćwiczenie pamięci wzrokowej,
- kształtowanie umiejętności rozpoznawania wzorów literopodobnych i dostrzegania różnic między nimi.
Cele te są realizowane w następujących typach ćwiczeń, które cyklicznie po sobie następują:
- uzupełnianie brakujących części obrazka (dorysowywanie, doklejanie),
- rozpoznawanie kształtów, przedmiotów, kolorów,
- spostrzeganie figury i tła,
- podobieństwa i różnice,
- układy przedmiotów, ciągi, rytmy,
- położenie przedmiotów w przestrzeni,
- stałość postrzegania.
Ćwiczenia zawarte w „Wypatrywankach” nauczyciel i rodzic może dostosowywać do indywidualnego rozwoju dziecka, jego dojrzałości poznawczej, grafomotorycznej czy tempa pracy. Są one przeznaczone zarówno do pracy z grupą, jak i do pracy indywidualnej. Warto, żeby nauczyciele lub rodzice proponowali dzieciom ćwiczenia w formie zabawy, wzbudzając w nich ciekawość i stroniąc od przymusu czy nudnych powtórzeń.
Opracowała Reneta Śniegucka