Międzyszkolny konkurs fotograficzny "Niepodległość na fotografii 1918-2018"
- Opublikowano: poniedziałek, 15, styczeń 2018 15:56
- Drukuj
Regulamin Międzyszkolnego Konkursu Fotograficznego
„Niepodległość na fotografii 1918 – 2018”
organizowanego przez
Szkołę Podstawową nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Mławie
Patronat medialny: RADIO 7
I. CELE KONKURSU
- Rozumienie istoty patriotyzmu przez uczniów.
- Wzmacnianie poczucia tożsamości narodowej.
- Poznanie miejsc upamiętniających walkę o niepodległość.
- Zainteresowanie fotografowaniem jako kreatywnym sposobem spędzania wolnego czasu.
- Realizacja zainteresowań i pasji uczniów.
II. ZAKRES TEMATYCZNY KONKURSU
- Twórcza i indywidualna interpretacja tematu „Niepodległość na fotografii 1918 – 2018”,
- miejsca pamięci narodowej dotyczące ważnych wydarzeń historycznych i walki
o niepodległość ( zabytki, cmentarze, groby, pomniki…) , - inne patriotyczne wydarzenia (np. rekonstrukcje historyczne itp.) oraz sytuacje dostrzeżone poprzez obiektyw aparatu fotograficznego.
III. POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Organizatorem konkursu są nauczyciele Szkoły Podstawowej nr 2 im. Mikołaja Kopernika
w Mławie, 06-500 Mława, ul. Sportowa 1, tel./fax (023) 654 37 24. Osoba wyznaczona
do kontaktu w sprawie konkursu: Aneta Koszałkowska (adres e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. ), Katarzyna Chmielewska-Jeziorska, Olga Meredyk 23/654 37 24 (tel. szkolny). - Zasady konkursu określa niniejszy regulamin.
IV . Zasady konkursu
- Uczestnictwo w konkursie jest bezpłatne.
- Konkurs jest skierowany do wszystkich uczniów szkół podstawowych na terenie miasta Mławy.
- Prace wykonane niezgodnie z regulaminem nie będą brane pod uwagę przy ocenie konkursowej.
- Warunkiem przyjęcia pracy konkursowej jest złożenie oświadczenia rodziców (załącznik nr 1) razem z pracą w bibliotece organizatora lub przesłanie jej do dnia 20 kwietnia 2018 r. na adres: Szkoła Podstawowa nr 2 im. M. Kopernika w Mławie, ul. Sportowa 1, 06-500 Mława - z dopiskiem na kopercie „Konkurs fotograficzny” (decyduje data stempla pocztowego).
- Każda praca powinna być wykonana indywidualnie i zaopatrzona w metryczkę zawierającą:
a/ tytuł pracy,
b/ imię i nazwisko autora, klasę,
c/ nazwę szkoły, którą uczestnik reprezentuje,
d/ imię i nazwisko nauczyciela – opiekuna,
e/ zgodę przedstawiciela ustawowego (rodzica) na przechowywanie i przetwarzanie danych osobowych dla potrzeb Konkursu i na nieodpłatne przeniesienie na Organizatora majątkowych praw autorskich do korzystania i rozporządzania pracą (zgodnie ze wzorem – załącznik 1).
- Wyniki konkursu zatwierdzone przez komisję są ostateczne. Zostaną opublikowane
na szkolnej stronie internetowej sp2.mlawa.gov.pl - Informacja o nagrodzonych uczniach oraz terminie rozdania nagród zostanie przekazana telefonicznie lub mailowo do sekretariatu szkoły do 28 kwietnia 2018 r.
- Zgłoszenie zdjęcia do konkursu oznacza zgodę na zasady zawarte w niniejszym regulaminie oraz nieodpłatne wykorzystywanie fotografii w celu propagowania konkursu i treści patriotycznych. Organizator zastrzega sobie prawo do promocji fotografii zgłoszonych do konkursu, umieszczania ich w przestrzeni internetowej, w mediach i wykorzystania ichw innej formie, podając dane autora (imię i nazwisko).
- Fotografie zgłoszone do konkursu nie będą zwracane.
V. PRACE KONKURSOWE
- Każdy uczestnik przekazuje 1 fotografię lub cykl zdjęć (nieprzekraczających 3 sztuk)
w formacie minimum 15x21 cm, spełniające wymogi tematyczne konkursu. - Fotografie mogą być kolorowe, czarno-białe lub w sepii, wywołane na papierze fotograficznym.
- Uczestnik konkursu, akceptując regulamin, oświadcza, że:
- posiada pełnię praw autorskich do zgłoszonych w konkursie prac i są one wynikiem jego samodzielnej pracy,
- prace nie były wcześniej nagradzane, wystawiane i publikowane,
- ponosi odpowiedzialność za uzyskanie zgody na publikację wizerunku osoby znajdującej się na fotografii,
- wyraża zgodę na korzystanie z utworu, jakim jest praca konkursowa, poprzez udzielenie nieodpłatnej zgody na następujących polach eksploatacji: publiczne wyświetlenie, wystawienie, odtworzenie, w szczególności publikację prac konkursowych na wystawie oraz na stronie internetowej.
VI. KRYTERIA OCENY PRAC KONKURSOWYCH
- Oceny fotografii dokona powołane jury.
- Ocenie podlegać będą następujące elementy prac fotograficznych:
- zgodność z tematyką konkursu,
- ekspresja emocji zawartych w obrazie,
- pomysłowość,
- oryginalność,
- estetyka wykonania pracy.
- ocena prac będzie odbywać się w trzech kategoriach wiekowych:
- uczniowie klas I-III,
- uczniowie IV - VI,
- uczniowie klas siódmych i oddziałów gimnazjalnych.
VII. NAGRODY
- Organizator przewiduje przyznanie nagród rzeczowych w trzech kategoriach:
- uczniowie klas I-III,
- uczniowie IV - VI,
- uczniowie klas siódmych i oddziałów gimnazjalnych.
Zapraszamy do udziału w konkursie!
Organizatorzy